måndag 19 april 2010

BIRTHDAYGIRL

Åh, vilken fin vecka! Allra finast var min födelsedag. 15/4.

Blev väckt av min käre mor tidigt på morgonen, hon hade fixat stor födelsedagsfrukost och jag fick en liten morgongåva. Vid halv nio var jag på plats på jobbet för att öppna butiken och jobba till tidig eftermiddag. Blev firad av mina fina kollegor med fika och gratulationer. Vid halv fyra mötte jag upp Bells och Fia. Satte oss på en uteservering och jag drack dagens första glas bubbel. När klockan blev kväll mötte jag upp mina föräldrar för att gå ut och äta en bit mat. Fantastisk mat. Drack margs och hade det allmänt trevligt och jag fick en fin present. På kvällskvisten mötte jag återigen upp mina flickor B och F. Vi slog oss ned på T-Bar på Hotell Diplomat och beställde in varsin Bellini. Där satt vi och tjattrade och njöt av varandras sällskap. Senare anslöt sig Sara och Peter och gjorde kvällen ännu lite bättre. Jag fick en appletini av S, hon vet att jag älskar appletinis. Fina du. Och det var den godaste appletinin jag någonsin druckit, dagen till ära. Jonas kom förbi en sväng på slutet vilket också var väldigt trevligt. När klockan passerat midnatt tog vi vårt förnuft till fånga och valde hemgång före vidare utgång. Jag lämnade sedan denna fantastiska 21-årsdag med ett leende på läpparna och försvann vidare in i drömmarnas värld.

Jag är så tacksam att jag har så fina vänner och så fin familj. Tack för att ni gjorde min dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar