fredag 13 mars 2009

Fashion Institute of Design and Merchandising

Öppnar mailen och ser "Don't miss FIDM's Spring Open House this Saturday". Då kommer tanken - vad fan gör jag här? I ett kallt, snöigt och långtråkigt Sverige, när man istället hade kunnat befinna sig i ett varmt, soligt och omväxlande Cali och få en utbildning jag alltid drömt om? Det är frågan. Har förvisso ingen större lust (eller möjlighet just nu heller för den delen) att punga ut 250 000 spänn för en termin. Men hur underbart hade det inte varit?!

Hur som helst så har jag det inte helt pest och pina här hemma i Stockholm. Jag har ju faktiskt världens finaste vänner och familj, mina underbara vovvar och ett roligt jobb. Just nu är jag nog mest deprimerad över detta väder. Vill ha vår nu.

Imorse vaknade jag med en smärre (läs: fördjävlig) huvudvärk. Blev ganska mycket vin hemma hos S igår. Men vilken underbar torsdag! Precis så en bra torsdag ska se ut; ett grymt tjejgäng, takeaway-mat, massa vin och skitsnack in på småtimmarna. Dock jävligt nöjd med mitt och B's beslut att ta oss hem efter detta och med andra ord inte dra vidare ut.


Idag har jag och B hit the simhall igen! Grymt duktiga. Avslutade även med 25 minuter i solariet.

Och jag är hemma ikväll. Jag pluggar modeologi...



Bild: Osminkat. Jag och min bästa Happy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar