söndag 7 mars 2010

RAPPORT

Oj vad mycket som händer. Men jag känner att jag lever!

Fantastiskt mysig helg förra helgen då Hannah var "hemma" på visit från Paris. Snart beger hon sig vidare till Milano, och man kan ju alltid hoppas på att vi har möjligheten att besöka henne någonstans i världen snart. Tokyo i början av nästa år är i stort sett spikat. Hur som helst hann vi med både mys och fest under Hannahs stay. Visserligen blev det utgång både fredag och lördag, dock två helt olika kvällar. På söndagen kom vi hem klockan åtta på morgonen, vilket talar för att vi hade en riktigt bra kväll. På söndagen var det även dags för Hannah att åka tillbaka till Paris (äckligt avundsjuk). Det var tråkigt, och jag saknar henne redan!

Hela denna vecka har jag jobbat. Måndag till söndag. Idag är man lite av ett vrak, men det är det värt. När jag inte har jobbat har jag sysselsatt mig i den mån min kropp har orkat. I måndags hade vi myskväll hemma hos Bells med Fia och Ville. Exakt sådant man ska hitta på en måndag för att få känna på lite vardagslyx. Och för att påbörja veckan på bästa sätt.

I onsdags blev det en spontan runda med mina bröder efter jobbet. Jag och Simón började på Skybar, där vi åt alldeles för dyra (och alldeles för goda) ostar och drack gott rött vin. Dávid kom och hämtade upp oss, och därefter var vi redo att köra en riktig söderrunda (Skybar i Skrapan räknas tydligen inte, haha). Vi hamnade på Bröderna Olssons "Garlic and shots", där vi drack en hel del öl och shottade "fiskshots" (i vårt sällskap känt som Fishermans). Hur trevligt som helst! Jag trivs riktigt bra i den miljön. Nästan lika bra som på Stureplan (hur töntig den frasen än låter). Och allra mest trivs jag att umgås med mina älskade bröder. Därefter blev det en sväng förbi Scandic Malmen innan jag och Dadde fick sjukts hem i natten.

I fredags var det dags att fira bästa Jen. Eftersom tillställningen började samtidigt som jag slutade jobbet (efter nio timmars jobb) blev det att åka direkt. Massa goda snittar, vin och härligt sällskap gjorde min kväll. När resten av packet begav sig ut i natten kastade jag in handduken och begav mig hem. Ett mycket klokt beslut kom jag fram till dagen efter. Då var det dags för jobb igen. Åtta timmar en lördag. Men en riktigt rolig sådan! Vi har haft en solglasögonaktivitet i ljusgården från torsdag fram till idag, vilket har dragit en hel del kunder. Igår hade vi även en solglasögonvisning i samband med Safilo, sjukt grym. Ingen vanlig visning, utan en i form av en dansbattle. "Gucci vs. Dior" och så vidare. Tokballt.
Igår däckade jag av utmattning direkt efter Melodifestivalen. Detta resulterade i att jag vaknade upp utvilad och glad som en solstråle imorse. Ingen vanlig syn annars på en söndag. Idag har vi haft ännu en skön dag på jobbet. Folk börjar haja att våren närmar sig och köper massa fina solglasögon.

Nu ska jag sätta punkt för denna vecka genom att åka hem till Bells. Vi avslutar veckan i samma spår som vi började veckan. Myskväll i kransen!


1 kommentar:

  1. å sötnos, jag saknar dig o bella så himla mycket!! och jag fullkomligt älskar "Tokyo i början av nästa år är i stort sett spikat"!! :D:D UNDERBART!! <3 PUSSPUSS från hannah

    SvaraRadera